Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik een klacht indienen?

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze producten en of dienstverlening. Wij willen u graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. U kunt uw klacht mailen naar: info@thuiszorgwinkel.nl. Tevens kunt u via onze contactpagina (contactformulier) een klacht indienen.

Wat gebeurt er met een door u ingediende klacht?

Onze medewerkers van de afdeling klachten zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen. Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op (http://ec.europa.eu/odr .) Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Stichting Webshop Keurmerk.

Indien een klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, dan kunt u ook altijd contact opnemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten.

Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform http://ec.europa.eu/consumers/odr.

Contact

Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice van thuiszorgwinkel.nl?

Zie bovenaan de homepage van onze website Contact.

Waar vind ik het kantoor van thuiszorgwinkel.nl?

Zie bovenaan de homepage van onze website Contact.

Waar kan ik een vraag of klacht indienen?

Wanneer u een vraag, opmerking of klacht heeft over onze producten of dienstverlening, dan horen wij het graag! Stel ons in beide gevallen gerust op de hoogte door contact met ons op te nemen. Zie bovenaan de homepage van onze website Contact.

Wat zijn de levertijden?

Bij producten die op voorraad zijn is de levertijd één tot drie werkdagen. Echter sommige producten kennen een langere levertijd. Als de producten niet op voorraad zijn, nemen wij binnen één werkdag contact met u op.

Kan ik ook een product thuis laten bezorgen?

Ja, dat is mogelijk. Bestelde koopproducten kunt u tegen transportkosten thuis laten bezorgen. De hoogte van de transportkosten is afhankelijk van de bestelde producten. Wij werken met PostNL, DHL en DPD voor kleine zendingen. Grotere producten, zoals bedden, hometrainers, rollators, rolstoelen, scootmobielen en sta-opstoelen kunnen door een andere transporteur bij u worden bezorgd. Heeft u hulp nodig bij het monteren, vraag ons dan naar de mogelijkheden.

Kan ik mijn bestelling zelf ophalen?

Ja dat kan, indien u uw bestelling telefonisch plaatst. Ons team kan voor u de beschikbaarheid nakijken en eventueel het product reserveren. In dit geval laat u het product niet verzenden maar kunt u zelf ophalen bij Thuiszorgwinkel.nl.

Kan ik het product op een ander adres dan mijn eigen adres laten bezorgen?

Ja, dat kan. Tijdens het bestelproces kunt u opgeven dat u het product wilt laten bezorgen naar een ander verzendadres.

Wat als het product vertraging oploopt tijdens verzending?

Indien het door overmacht of andere reden niet lukt het door u bestelde product na drie werkdagen te leveren, zal Thuiszorgwinkel.nl er alles aan doen om met u contact op te nemen en u op de hoogte te stellen van de vertraging.

Kan er ook geleverd worden buiten Nederland?

Neem hiervoor contact op met ons team. Wij kunnen dan nagaan of het mogelijk is om in het land van uw keuze te leveren.

Hoe hoog zijn de verzendkosten?

De verzendkosten voor een bestelling onder de € 35,- vallen onder het posttarief van € 5,95 exclusief BTW. Thuiszorgwinkel.nl rekent geen verzendkosten voor aankopen vanaf € 35,-.

Wat zijn de kosten voor transport als ik mijn bestelling afhaal bij Thuiszorgwinkel.nl?

Indien u uw bestelling zelf afhaalt bij ons kantoor betaalt u geen verzendkosten.

Kunnen alle producten worden geretourneerd?

In principe kunnen alle producten worden geretourneerd. Maar let op: U kunt niet alle producten retourneren. Houdt u er rekening mee dat u 100% wordt doorbelast voor de kosten indien u de verzegeling van een hygiëne-product hebt verbroken. Deze producten hebben om hygiënische- of gezondheidsredenen een verzegeling. Wordt die verwijderd, dan vervalt het recht om te retourneren.

Het herroepingsrecht is uitgesloten voor producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken (bijvoorbeeld toiletverhoger, toiletstoel, urinaal, luiers, douchestoel, bad hulpmiddelen, borstkolf, lichaamsthermometer, kussens en matrassen). Terugzenden is toegestaan als de producten niet zijn aangeroerd en in de originele ongeschonden verpakking zitten.

Welke stappen moet ik ondernemen om een gekocht product te retourneren?

Ons team zal na telefonisch overleg met u de stappen doornemen voor het retour sturen van het product.

Hoe verstuur ik mijn retourzending?

U kunt uw producten terugsturen naar:

Thuiszorgwinkel.nl
Schoolstraat 8
5241 VB Rosmalen

Welke termijn is van belang bij het retourneren.

U heeft na ontvangst van de producten maximaal 14 dagen om de overeenkomst te herroepen. U kunt dit doen door binnen die 14 dagen na ontvangst van de producten meteen te retourneren of om ons eerst te melden dat u van de aankoop af wenst te zien. In dat laatste geval heeft u vanaf dat moment nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren.

Hoe krijg ik mijn geld terug na mijn retourzending?

Vanaf het moment dat u het product terugstuurt en Thuiszorgwinkel.nl heeft het product retour ontvangen, dan zal Thuiszorgwinkel.nl zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van het product het volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten van de heenzending worden teruggestort. Let op: Het product dient teruggezonden te worden in de originele staat zoals u het ook door ons heeft ontvangen.

Hoe kan ik een product zoeken?

Direct op de website Thuiszorgwinkel.nl ziet u de tekst “Waar bent u naar op zoek”. Hier vind u de verschillende productcategorieën. Bovenaan de website ziet u tevens productcategorieën zoals Zorg & Gezondheid, Mobiliteit, Zwangerschap & Kind, Zelfstandig Wonen, Fitheid & Herstel en Cadeaus. Tevens ziet u bovenin de mogelijkheid tot het zoeken van producten via de zoekfunctionaliteit. Hier kunt een uw product naar keuze intypen en op het vergrootglas te klikken.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Zodra u een product op de website Thuiszorgwinkel.nl hebt gekozen klikt u op ‘Doorgaan naar afrekenen’. Voor het afrekenen volg de verdere aanwijzingen in het scherm. De prijzen die u ziet en betaald zijn inclusief BTW. Let op: aan uw bestelling zit een betaalplicht.

Waarom zou ik een account aanmaken?

U kunt uw klantgegevens registreren op onze website. Zelf kunt u dan uw gegevens bekijken en eventueel wijzigen. Ook uw historie met betrekking tot bestellingen zijn daar zichtbaar.

U kunt op twee manieren een account aanmaken. Op de homepage kunt u op de knop rechtsboven drukken “Login”. Tevens kunt u een account aanmaken op het moment dat u een product aanschaft. Door het aanmaken van uw account meldt u zicht tevens aan voor het ontvangen van onze nieuwsbrief.

Kan ik ook producten lenen / huren bij Thuiszorgwinkel.nl?

Nee, dit is niet mogelijk.

Hoe kan ik een bestelling annuleren?

Zodra u een bestelling wilt annuleren, verzoeken wij u zo snel mogelijk contact op te nemen met ons. Is uw bestelling al verzonden, dan kan er niet meer worden geannuleerd. Wel kunt u na ontvangst conform onze voorwaarden de producten retour zenden.

Op welke wijzen kan ik op de webwinkel betalen?

Let op: aan uw bestelling zit een betaalplicht. U kunt betalen via Ideal of met een creditcard.

Is mijn betaling van invloed op de orderverwerking?

Ja, de order wordt verwerkt nadat wij uw betaling hebben ontvangen.

Is het veilig om via de site te betalen?

Betalingen worden verricht via de bekende betaalmethoden Ideal en CreditCard. U bent zelf verantwoordelijk voor het juiste gebruik hiervan.

Op alle plaatsen op onze website waar uw persoonsgegevens worden ingevoerd is de beveiliging goed geregeld middels het SSL certificaat.

Hoe zit het met de garantie op de door mij aangeschafte producten via Thuiszorgwinkel.nl?

Wij hanteren alle regels die zijn gebaseerd op wettelijke garantie. Een product moet doen wat u redelijkerwijs mag verwachten, zo staat dat in de wet omschreven. Een product behoort geen gebreken te vertonen die niet te verwachten zijn tijdens de verwachte levensduur bij normaal gebruik.

Blijkt het product toch niet aan de verwachtingen te voldoen, dan zijn wij wettelijk verplicht dit kosteloos te herstellen of een vervangend product te leveren. U kunt het product dan kosteloos aan ons retourneren.

Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Neem contact met ons op indien u aanspraak wilt maken op de garantievoorwaarden.

Wat zijn de voorwaarden om een beroep te kunnen doen op de herroepingsrecht?

U heeft een periode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. U heeft vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden. Het product kan alleen ongebruikt en in de originele verpakking geretourneerd worden.
Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening.
Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren.
Tevens kunt u gebruik maken van het contactformulier.

Het herroepingsrecht is uitgesloten voor producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de originele verpakking na de levering is opengemaakt (bijvoorbeeld toiletverhoger, toiletstoel, urinaal, luiers, ondergoed, douchestoel, bad hulpmiddelen, borstkolf, lichaamsthermometer, kussens en matrassen). Terugzenden is toegestaan als de producten niet zijn aangeroerd en in de originele ongeschonden verpakking zitten.

Is Thuiszorgwinkel.nl lid van een keurmerk?

Ja wij zijn gecertificeerd lid van het keurmerk “Webshop Keurmerk“. Hiermee zijn wij geldig lid en voldoen daarmee aan de Keurmerk code.

  • Webshop is gekeurd en voldoet aan de nieuwste Europese wetgeving
  • 14 dagen om de retour aan te melden
  • 14 dagen om het product retour te sturen
  • Binnen 14 dagen na het aanmelden van de retour (mits u kunt aantonen dat het product is verstuurd) het geld gecrediteerd
  • Onafhankelijke geschillenbeslechting
  • Klantbeoordelingen voor transparantie

Over het keurmerk.

In tegenstelling tot sommige andere keurmerken is Webshop Keurmerk onafhankelijk. Alle aangesloten webwinkels beogen de belangen van de consumenten zo goed mogelijk te behartigen.

Het Webshop Keurmerk werd opgericht toen de Consumentenbond bekend maakte de activiteiten met betrekking tot het Webtrader-logo te beëindigen. Veel webwinkels die na de uitvoerige screeningsprocedure het Webtrader-logo op de website mochten gebruiken, sloten zich toen aan bij het Webshop Keurmerk. De Webshop Keurmerk-voorwaarden zijn dan ook gebaseerd op de eerder door de Consumentenbond gehanteerde voorwaarden.

Om de onafhankelijkheid te waarborgen is het beheer ondergebracht in de Stichting Webshop Keurmerk. De bij de Stichting Webshop Keurmerk aangesloten winkels zijn verplicht te voldoen aan de Europese en Nederlandse wet- en regelgeving en aan de Keurmerk-code. De Stichting Webshop Keurmerk stelt zich mede ten doel het vertrouwen van consumenten ten aanzien van internetaankopen, per telefoon, catalogus en post te vergroten.

De aanmeldingen en eventuele klachten worden behandeld door juristen. Daarnaast worden winkels periodiek gecontroleerd.

Wij hebben vertrouwen in de winkels die vermeld staan op basis van onderzoek maar kunnen niet instaan voor een winkel die opeens besluit niet te leveren. Wij adviseren consumenten daarom bij twijfel over een webshop zoveel mogelijk te betalen met creditcard, Paypal, onder rembours of een andere achteraf betaalmethode, en voorzichtig te zijn met het direct overmaken en/of met iDEAL te betalen aangezien banken weigeren de consument te helpen als er gefraudeerd wordt.

Op 17 april 2008 heeft Webshop Keurmerk de keurmerkentoets van het Ministerie van Economische Zaken ondergaan. De toets is uitgevoerd door de Raad voor Accreditatie.

In deze toets wordt gekeken of een keurmerk en de manier waarop het keurmerk wordt verleend, wel betrouwbaar is. De betrouwbaarheid wordt uitgedrukt met een rapportcijfer, op de schaal van 1 tot 10.
Het Webshop Keurmerk heeft een 10 gekregen.

Klik hier voor meer informatie.

Registreren

Hier kunt u een account aanmaken. Vul uw gegevens hieronder in.


Persoonlijke gegevens


Persoonlijke gegevens

thuiszorgwinkel.nl

WACHTWOORD VERGETEN ?

Wachtwoord vergeten? Voer uw gebruikersnaam of e-mailadres in. U ontvangt een e-mail met de link om een nieuw wachtwoord aan te maken.
thuiszorgwinkel.nl